YouTube Shorts’a, videolardaki ürünleri doğrudan satın alma imkanı sağlayan çıkartma özelliği eklendi. Google tarafından yapılan testlerde, ürün çıkartmalarının tıklanma oranı önceki alışveriş linklerinden %40 daha fazla çıktı. İçerik üreticiler, bundan böyle ürün tanıtımlarını daha etkili ve kazançlı bir şekilde yapabilecek.
YOUTUBE SHORTS’DA ÇIKARTMA DÖNEMİ
YouTube Shorts videolarında kullanılan ürünler, videoya yerleştirilen interaktif çıkartmalar sayesinde izleyicilere kolayca sunulacak. İçerik üreticiler, videolarına ekledikleri bu ürün çıkartmalarıyla kullanıcıları direkt olarak alışverişe yönlendirebilecek.
İçerik üreticileri, istedikleri sayıda ürün çıkartmasını videoya ekleyebilecek ve bu çıkartmaların boyutunu ve yerini düzenleyebilecek. Eğer birden fazla ürün varsa, diğerleri liste halinde kullanıcıya sunulacak.
İÇERİK ÜRETİCİLERİNE GENİŞLETİLMİŞ GELİR KAPISI
YouTube’un bu hamlesi, içerik üreticiler için gelir kapılarını aralıyor. İzleyicilere de video izlerken doğrudan alışveriş yapma kolaylığı sağlayacak. Kısa videolarda ürün tanıtımının daha interaktif ve etkili hale gelmesi, YouTube Shorts’un Instagram Reels gibi diğer platformlarla rekabetini güçlendirecek.