Rekabet Kurumu düğmeye bastı! Google PMAX reklam modeli için soruşturma başlatıldı
Rekabet Kurumu, dijital reklamcılıkta en etkili oyunculardan biri olan Google hakkında dikkat çeken bir soruşturma başlattı. Soruşturmanın odak noktası, Google’ın 2021 yılında tanıttığı ve Performance Max (PMAX) olarak bilinen reklam modeli. Bu model, reklamverenlerin Google Ads üzerinden tüm reklam alanlarına tek kampanya aracılığıyla erişmesini sağlıyor. Kurul, PMAX sisteminin, Google’ın çevrim içi reklamcılık pazarındaki hakimiyetini farklı hizmet alanlarına taşıyıp taşımadığı ve bu süreçte reklamverenleri dezavantajlı duruma sokup sokmadığını araştıracak.
VERİ BİRLEŞTİRME VE ADİL REKABET
Rekabet Kurumu’ndan yapılan açıklamada, soruşturmanın kapsamı detaylandırıldı. Buna göre kurul, Google’ın PMAX kampanyası ile: Pazar gücünü farklı reklam hizmetlerine taşıyıp taşımadığı, reklamverenlere karşı adil olmayan bir ticari uygulama yürütüp yürütmediği, farklı kaynaklardan elde ettiği verileri birleştirerek rakiplerini dışlayıp dışlamadığı sorularına odaklanacak. Ayrıca, kullanıcı davranışlarına dayalı hedefleme algoritmalarının rekabet dengesine nasıl etki ettiği de soruşturmanın bir parçası olacak.
Yere çöp atan 2 bin 953 lira ceza ödeyecek: O uygulama 15 Temmuz'da başlıyor
REKABETİN GELECEĞİ İÇİN KRİTİK SÜREÇ
Google daha önce de dünya genelinde benzer uygulamalar nedeniyle çok sayıda rekabet soruşturmasına konu olmuştu. Türkiye’deki bu yeni inceleme, dijital reklamcılığın adil rekabet çerçevesinde şekillenmesi açısından kritik bir süreç olarak değerlendiriliyor. Rekabet Kurumu’nun soruşturma sonunda ihlal tespit etmesi durumunda, Google’a idari para cezası uygulanması ya da reklam sisteminde düzenleyici önlemler talep edilmesi gündeme gelebilir.
Kaynak:ekoltv.com.tr