İkinci el araçta ekspertiz uyarısı: Her zaman yeterli olmayabilir!

İkinci el otomobil alımlarında güvence olarak görülen ekspertiz raporları her zaman yeterli olmayabiliyor. Uzmanlar, kısa testlerde fark edilmeyen gizli kusurların uzun vadede büyük sorunlara yol açabileceğini belirtiyor. Özellikle kilometre düşürme ve motor arızaları alıcılar için en riskli noktaların başında geliyor.
İkinci el araçta ekspertiz uyarısı: Her zaman yeterli olmayabilir!

Ekol TV'den Gizem Gündoğdu'nun haberine göre, ikinci el otomobil alımlarında güvence olarak görülen ekspertiz raporları, her zaman aracın tüm sorunlarını ortaya koyamıyor. Sektör temsilcileri, özellikle uzun vadede ortaya çıkan gizli kusurların alıcılar için ciddi problemlere yol açabileceğini belirtiyor.

EKSPERTİZ FİYATLARI PAKET PAKET!

Uzmanlara göre paket fiyatları 5 bin ila 12 bin lira arasında değişen ekspertiz raporlarında, alıcılar genellikle en düşük paketi tercih ederek hata yapıyor. Ekspertiz sırasında araçlar lifte alınarak motor, fren, süspansiyon, kaporta ve boya gibi birçok unsur inceleniyor. Ancak bazı kusurlar kısa testlerde fark edilmeyip zamanla ortaya çıkabiliyor.

KİLOMETRE OYUNUNA DİKKAT!

30 yıldır otomotiv sektöründe hizmet veren ekspertiz ustası Recep Ural, özellikle kilometre düşürme işlemlerinin en büyük sorun olduğunu belirtti. Ural, "Bizde paketler mevcut. Kaporta boya, motor, mekanik, fren, amortisör, süspansiyon, hava yastığı ve kilometre kontrolü yapıyoruz. Ancak gizli kusur dediğimiz, aracın ilerleyen süreçte problem yaratacak noktaları her zaman tespit edemeyebiliyoruz. Kilometre oyunu, şanzıman hataları en sık karşılaşılan sorunlar arasında" dedi.

resim-2025-09-08-190506808.png

Türkiye’de bazı ustaların araçlara ince boya işlemleri, ekstra tesisatlar ve elektrik sistemi eklemeleri yaptığını belirten uzmanlar, bunun zamanla araçta şase ve yangın gibi ciddi riskler doğurabileceğine dikkat çekiyor.

KAPORTAYA DEĞİL MOTORA BAKIN!

Recep Ural, alıcılara özellikle motor aksamına odaklanmaları gerektiğini hatırlatarak şu uyarıyı yaptı:

"İnsanlarımız genelde kaportaya bakarak pazarlığa oturuyor ama motordaki masraflar çok daha önemli. Kaportada ekspertizlerin yanılma payı yüzde 5-10 civarında. Oysa motor sorunları gizlendiğinde maliyet çok daha yüksek oluyor. Motorun pazarlığı her zaman kaportanın üzerinde olmalı."

Otomobil