Elektrikli araçlar uçuşa geçti, şarj krizi kapıda! EPDK’nın yeni raporu tartışma yarattı


Elektrikli araçlar Türkiye yollarda artmaya başladı. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (EPDK) Haziran 2025 tarihli “Şarj Hizmeti Piyasası Aylık İstatistikleri” raporunda ise araç sayısı artarken şarj altyapısının aynı hızla gelişmediği görüldü. Peki şarj altyapısı bu büyümeye ayak uydurabilecek mi? İşte raporun detayları…

ELEKTRİKLİ ARAÇLARDA REKOR ARTIŞ
EPDK verilerine göre Haziran 2025 itibarıyla Türkiye'de toplam 268 bin 57 elektrikli otomobil yer alıyor. Bu sayı, 2024 yılı sonundaki 185 bin 513'e göre yaklaşık %45'lik bir artışa işaret ediyor. Ayrıca sadece bir aylık artış bile %8 düzeyinde.

Haziran 2025’te elektrikli otomobil satışları büyük bir sıçrama yaptı. Mayıs ayına kıyasla satışlar %31 arttı ve 20 bin 729 adetle rekor kırıldı. Daha önceki rekor, Aralık 2024’te 18 bin 10 araçla kırılmıştı.

ŞARJ ALTYAPISINDA ALARM ZİLLERİ ÇALIYOR
Türkiye genelinde şu an toplam 31 bin 433 adet şarj soketi aktif olarak hizmet vermekte. Fakat bu sayı, büyüyen araç filosuna oranla yetersiz. Ortalama olarak her 8 elektrikli otomobile 1 şarj soketi düşüyor.

Şarj soketlerinin türlerine göre dağılımı şu şekilde:
- 18.143 adet AC soket (yavaş şarj)
- 13.290 adet DC soket (hızlı şarj)
- Yüksek hızlı şarj imkanı sunan portların sayısı oldukça sınırlı:
- Sadece 5.731 soket, 151 kW ve üzeri güç sunabiliyor.
- 6.950 port, 51-150 kW arasında.
- Geriye kalan 18.129 port ise yalnızca 22 kW’a kadar güç sağlayabiliyor.
- Yani yüksek performanslı şarj hala oldukça sınırlı.