Sıfır otomobil aldı hayatı karardı! Motor, elektronik parçalar, yazılım: 30 kez servise gitti
Antalya’da elektrik elektronik teknikeri Tuncay Toklu (40), 2021 Nisan’da İzmir’den sıfır olarak satın aldığı otomobilinin sürekli arızalanması nedeniyle yaklaşık 30 kez servise gitmek zorunda kaldı. Motor, elektronik parçalar ve yazılım dahil birçok parçası değişmesine rağmen sorunlar çözülmeyen araç için Toklu, markaya karşı yasal süreci başlattı.
HER DEFASINDA YOLDA KALDI
Aracın güvenli olmadığını belirten Toklu, “Her defasında ya yolda kaldım ya da yeni bir sorunla karşılaştım. Servisten çıktığım kısa süre sonra aynı arıza tekrar ediyordu. Yetkililer ‘Sorun çözüldü’ diyordu ama hiçbir şey değişmedi. Bu süreç beni maddi ve manevi çok yıprattı” dedi.
Büyük umutlarla aldığı aracın hayatını kabusa çevirdiğini söyleyen Toklu, “Şu an markayla davalık durumdayız. Araç hayatımı kabusa çevirdi, bilirkişi raporları da bizi haklı buldu. Bu yüzden başka bir araç almak zorunda kaldım” ifadelerini kullandı.
30 KEZ SERVİS KABUL EDİLEMEZ
Avukatı Tolga Alp Kocaoğlu, davanın tüketici hakları açısından önemine dikkat çekerek, “Sıfır alınan bir otomobil güven vermelidir. Aracın 30 kez servise gitmesine rağmen aynı arızaları vermesi kabul edilemez. Dava kazanılırsa benzer mağduriyetler yaşayanlar için emsal teşkil edecektir” dedi. Toklu’nun talebi, aracın iadesi veya misliyle değiştirilmesi yönünde. Dava Antalya Tüketici Mahkemesi’nde sürüyor.
Kaynak:DHA