Marketlerde yeni dönem başlıyor: Yürürlüğe girdi, karekod zorunluluğu geldi
Tarım ve Orman Bakanlığı'nın hazırladığı yeni düzenlemeyle birlikte, marketler ve toplu tüketim yerlerinde önemli bir değişiklik yürürlüğe girdi. Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren yönetmelik kapsamında, artık tüm gıda işletmeleri "gıda işletmesi karekodunu" tüketicilerin doğrudan görebileceği şekilde sergilemek zorunda olacak.
Sucuğun da tadı kaçtı! Bakanlık marketlerde satılan 8 markayı ifşa etti
AMAÇ TÜKETİCİNİN BİLGİYE ERİŞMESİ
Yönetmelik, "Gıda ve Yemin Resmi Kontrollerine Dair Yönetmelik'te Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik" adıyla yayımlanırken, düzenlemenin temel amacı tüketicilerin gıda işletmeleriyle ilgili bilgilere daha kolay ve hızlı bir şekilde erişebilmesini sağlamak olarak açıklandı.
Kadın kasiyere marketin ortasında feci dayak: Darbelerin etkisiyle yere düştü
60 GÜNLÜK UYUM SÜRESİ
Yeni uygulamaya göre, bu karekodlar sayesinde tüketiciler, işletmelerin kayıt bilgilerine dijital ortamda ulaşabilecek. Bakanlık, bu yeni sistemin işleyişiyle ilgili usul ve esasları resmi internet sitesinden açıklayacak. Söz konusu esasların duyurulmasının ardından işletmelere 60 günlük bir uyum süresi tanınacak. Bu karekodların, denetimlerin şeffaflığını artırmasının yanı sıra tüketici güvenliğine de katkı sağlaması bekleniyor. Böylece tüketiciler, alışveriş yaptıkları yerin yasal olarak kayıtlı ve denetime tabi olup olmadığını doğrudan kontrol edebilecek.
Kaynak:Anadolu Ajansı