Mahkemeden 'kuver' kararı: Menüde yazıyorsa...
Restoran ve kafelerde uzun süredir tartışma konusu olan “kuver” yani servis ücretiyle ilgili mahkemeden dikkat çeken bir karar çıktı.
"YAZIYORDU AMA GÖRMEDİM"
İstanbul Nişantaşı’ndaki bir AVM’de bulunan restoranda yemek yiyen bir müşteri, hesabına eklenen 500 liralık kuver ücretine itiraz etti. “Menüde yazıyordu ama fark etmedim” diyerek Tüketici Hakem Heyeti’ne başvuran müşteri, ücretin haksız olduğunu savundu.
MAHKEMEDEN EMSAL KARAR!
Restoranın işletmecisi ise kararı mahkemeye taşıdı. Servis ücreti ödeyen milyonlarca kişi için emsal olabilecek dava sonucunda mahkeme, işletmeciyi haklı buldu. Mahkemenin kararına göre, eğer menüde “servis bedeli alınır” ibaresi açıkça yer alıyorsa, müşteri bu ücreti ödemekle yükümlü olacak.
Ancak uzmanlara göre işletmelerin bazıları bu ifadeyi menülerin alt kısmına küçük harflerle yazarak müşteriyi bilgilendirmiyor. Bu durumda, adisyonda ek ücretle karşılaşan müşteriler “hileli bilgilendirme” gerekçesiyle itiraz edebiliyor.
Karar, hem tüketiciler hem de işletmeciler açısından bundan sonraki süreçte örnek teşkil edecek nitelikte.