Vergi kaçıranlara kötü haber geldi: Elektronik sistemle tutanak ve belge süreci başladı

Hazine ve Maliye Bakanlığı, vergi incelemelerinde elektronik sistem araçlarının kullanımını resmen başlattı. Yeni yönetmelikle birlikte, defter ve belgeler dijital ortamda ibraz edilecek, tutanaklar güvenli elektronik imzayla imzalanacak.
Vergi kaçıranlara kötü haber geldi: Elektronik sistemle tutanak ve belge süreci başladı

Hazine ve Maliye Bakanlığı, vergi inceleme süreçlerini dijitalleştirme yönünde önemli bir adım attı. Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren "Vergi İncelemelerinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’te Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" ile vergi denetimlerinde elektronik sistem araçlarının kullanımına resmen izin verildi.

ELEKTRONİK ORTAMDA İBRAZ EDİLEBİLECEK

Yeni düzenlemeye göre, vergi incelemeleri sırasında mükelleflerin defter ve belgeleri elektronik ortamda ibraz edilebilecek. Bu işlem sonucunda sistem üzerinden oluşturulacak belge, mükellef ya da vekaleten yetkilendirilen kişi tarafından güvenli elektronik imzayla imzalanacak. Ayrıca, vergi inceleme tutanaklarının düzenlenmesi de artık elektronik ortamda yapılabilecek. Bakanlık tarafından geliştirilen sistem aracılığıyla hazırlanan bu tutanaklar da, yine mükellef ya da vekili tarafından güvenli elektronik imzayla onaylanacak.

FİZİKİ BELGE TRAFİĞİ KALKTI

Yönetmelikte, elektronik ortamda düzenlenen tutanakların “düzenlenme yeri” olarak doğrudan elektronik ortamın kabul edileceği hükme bağlandı. Böylece, fiziki belge trafiği büyük oranda ortadan kaldırılırken süreçlerde hız, güvenlik ve şeffaflık artacak.

Yeni sistemin özellikle dijital dönüşümün hızlandığı dönemde hem mükellef hem de idare açısından önemli kolaylıklar sağlaması bekleniyor.

Kaynak:Anadolu Ajansı

Ekonomi