Türkiye’nin yerli elektrikli lokomotifi ilk ticari seferini başarıyla tamamladı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, E5000 serisinin 3. lokomotifi E5003’ün Eskişehir’de ilk ticari seferini gerçekleştirdiğini duyurdu. Yerli üretim lokomotif, 125 kilometrede 617 ton yük taşıdı.
Türkiye’nin yerli elektrikli lokomotifi ilk ticari seferini başarıyla tamamladı

Türkiye'nin yerli ve milli elektrikli lokomotif hamlesi meyvesini vermeye devam ediyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, E5000 serisinin 3. lokomotifi olan E5003'ün, Eskişehir'in Hasanbey ve Sazılar istasyonları arasında ilk ticari seferini başarıyla tamamladığını açıkladı. Lokomotif, bu sefer sırasında 125 kilometre yol kat ederek 617 ton yük taşıdı.

MİLLİ MÜHENDİSLİK GÜCÜNÜN ÜRÜNÜ

Bakan Uraloğlu, yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayi AŞ (TÜRASAŞ) tarafından yerli ve milli imkanlarla geliştirilen E5000 serisinin, Türkiye’nin raylı sistem teknolojilerinde geldiği noktayı temsil ettiğini vurguladı. “Bu lokomotifler sadece taşıma aracı değil, aynı zamanda milli bağımsızlığın birer simgesi,” diyen Uraloğlu, lokomotif teknolojilerinde kendi sistemlerini geliştirebilen sayılı ülkeler arasında yer alındığımızın altını çizdi.

ankara-bakan-uraloglu-yerli-ve-milli-lo-824385-244215-mp4-snapshot-00-09-781.jpg

SÜRDÜRÜLEBİLİR ULAŞIMA KATKI

E5000 serisinin yüksek performanslı çekiş sistemleri ve enerji verimliliği sayesinde Türkiye’nin çevreci ve sürdürülebilir ulaşım hedeflerine katkı sunduğunu belirten Bakan Uraloğlu, ilk sefer öncesinde gerekli altyapı ve emniyet testlerinin başarıyla tamamlandığını ifade etti.

DEMİRYOLU SANAYİSİNDE TARİHİ ADIM

E5000 serisiyle Türkiye, ağır yük taşımacılığı için gerekli olan ana hat elektrikli lokomotif teknolojisini tamamen yerli kaynaklarla geliştirmiş oldu. Bu gelişme, demiryolu sanayisinde atılan stratejik adımların somut bir göstergesi olarak değerlendiriliyor.

Ekonomi