Şekerlemede hedef 10 milyar dolar! Türkiye ABD pazarında şefler ve YouTuber'larla büyüyecek

Türk gıda sektörü, ABD pazarında şekerleme ve çikolata ihracatını artırmak için şefler, YouTuber’lar ve yeni pazarlama stratejileriyle büyümeyi hedefliyor. İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Kazım Taycı, ihracatı önümüzdeki 10 yılda 10 milyar dolara taşımayı amaçladıklarını açıkladı.
Şekerlemede hedef 10 milyar dolar! Türkiye ABD pazarında şefler ve YouTuber'larla büyüyecek

Türkiye’nin gıda ihracatında yeni hedef ABD. Kişi başı gıda tüketiminin en yüksek olduğu bu dev pazarda Türk ürünlerini daha fazla görünür kılmak için önemli adımlar atılıyor. İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR) Başkanı Kazım Taycı, Miami ve Şikago gibi kritik şehirlerde düzenlenen fuarlarda şefler ve YouTuber’larla birlikte tanıtım kampanyaları başlatacaklarını söyledi.

ABD’DE GIDA TÜKETİMİ VE FUAR KATILIMLARI

29 Haziran-1 Temmuz tarihleri arasında New York’ta düzenlenen Summer’25 Fancy Food Show Gıda Fuarı’na Türkiye’den yaklaşık 100 firmanın katıldığını belirten Taycı, ABD’nin dünya ortalamasının dört katı olan kişi başı gıda tüketimiyle çok büyük bir fırsat sunduğunu vurguladı. Fuarlarda Türk ürünlerini tanıtmak ve pazar payını artırmak için yoğun çalışmalar yürütülüyor.

ŞEFLER VE YOUTUBER’LARLA TANITIM ATAĞI

Miami ve Şikago’da organize edilen fuarlarda Türk mutfağının lezzetleri şeflerin şovlarıyla ve YouTuber’ların desteğiyle tanıtılacak. Taycı, “Turquality kapsamındaki çalışmalarımızı Miami Fuarı’nda başlatıyoruz. Şehrin önemli noktalarını Turkish Delight ve Turkish Food görselleriyle donatacağız. Aynı zamanda Amerika ve Türkiye’den önemli şefleri getirip, Türk lezzetlerini fuarda tanıtacağız” dedi. Ayrıca helva, baklava, lokum ve bulgur ürünlerinin tanıtımına özel önem verilecek.

İTALYANLARDAN ÖRNEK ALINMALI

Taycı, pazarlama stratejilerinde İtalyanların başarısından ilham alınması gerektiğini söyledi. “İtalyanlar zeytinyağını özel kutular ve ambalajlarla pazarlayarak güçlü bir imaj yarattı. Biz de şekerleme sektöründe benzer pazarlama stratejilerini Türkiye’de benimsemeliyiz. Kalite, tasarım ve satış Ar-Ge’sine yatırım yapmadan başarılı olmak zor” ifadelerini kullandı.

HEDEF 12,6 MİLYAR DOLAR, ABD ÖNCELİKLİ PAZAR

Hububat ve bakliyat ihracatında mayıs ayında yüzde 6 büyüme sağlandığını belirten Taycı, yıl sonunda toplam ihracatın 12,6 milyar dolara ulaşmasını beklediklerini söyledi. ABD, İstanbul İhracatçılar Birliği üyeleri için birinci öncelikli pazar olarak öne çıkıyor.

Kaynak:ekoltv.com.tr

Ekonomi