ABD, Türkiye’den gelen ürünlere ek vergi getirdi: E-ihracatçılar için yeni dönem başladı
ABD hükümeti, 29 Ağustos'tan itibaren geçerli olmak üzere uzun yıllardır devam eden "De Minimis" uygulamasını sonlandırdı. Bu yeni düzenleme, Türkiye'den ABD'ye gönderilen ürünler için fatura bedeli 800 doların altında olsa bile ek vergi ve gümrük vergisi getirdi. Artık ürünlere fatura bedeli üzerinden yüzde 15 ek vergi ve gümrük tarife koduna (HS Code) bağlı vergiler uygulanacak.
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan kritik açıklama! Türkiye normalleşmenin ve barışın merkezi
YENİ DÜZENLEME E-İHRACATÇILARI NASIL ETKİLEYECEK?
Asset Worldwide Express Direktörü İbrahim Taşkın, alınan kararın özellikle küçük ve orta ölçekli e-ihracat yapan işletmeleri doğrudan etkileyeceğini ifade etti. Bu değişikliğin maliyetleri artıracağını belirten Taşkın, "Fiyatlara yansıyacak bu ek vergi yükü, tüketici talebinde azalmaya yol açabilir. Ancak doğru stratejiler ve dijital çözümlerle işletmeler bu süreci yönetebilir" dedi. Taşkın, geliştirdikleri sistemle Türk e-ihracatçılarının yeni dönemde maliyetlerini daha iyi yönetmelerine ve rekabet güçlerini korumalarına katkı sağlamayı hedeflediklerini de vurguladı.
Putin: Rusya'nın kimseye saldırmaya niyeti yok!
YAPAY ZEKÂ DESTEKLİ ÇÖZÜM
Taşkın, şirketlerinin geliştirdiği Awwex.com yazılımına entegre edilen yapay zekâ tabanlı vergi hesaplayıcı modülünün e-ihracatçılara önemli kolaylık sağlayacağını söyledi. Bu modülün, ABD gümrük sistemiyle uyumlu çalıştığını ve ürün tanımına dayanarak yüzde 98 doğrulukla vergi hesaplaması yapabildiğini belirten Taşkın, bu sayede hatalı hesaplamalardan kaynaklanabilecek cezaların ve ek maliyetlerin önüne geçileceğini, aynı zamanda zaman tasarrufu sağlanacağını ifade etti.
Gazeteci Cem Küçük: Mutlak butlan kararı çıkmamalı!
SİSTEM, YALNIZCA VERGİ HESAPLAMAYLA SINIRLI DEĞİL
İbrahim Taşkın, sistemin yalnızca vergi hesaplamasıyla sınırlı olmadığını, doğru ve şeffaf fiyatlandırma sayesinde müşteri güvenini artırdığını da belirtti. Sistem, satış ve vergi verilerini analiz ederek işletmelerin stratejik kararlar almasına yardımcı oluyor. Ayrıca farklı e-ticaret platformlarıyla uyumlu çalışarak süreçleri daha verimli hale getiriyor. Taşkın, "ABD pazarında rekabet artık daha zorlu olacak. Ama biz geliştirdiğimiz sistemle Türk e-ihracatçılarının bu yeni dönemde maliyetlerini daha iyi yönetmesine ve rekabet gücünü korumasına katkı sağlamayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu.
Kaynak:İHA