Prof. Dr. Emin Karip: Biz yalnızca mezun değil, nitelikli insan yetiştiriyoruz

Mudanya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Emin Karip, Ekol TV’de katıldığı ‘Ekol’de Tercih Rehberi’ programında üniversitenin vizyonunu anlattı. “Tercih bir bölüm değil, bir yaşam biçimi seçimidir” diyen Karip, mezunların iş dünyasına hazır bireyler olarak yetiştirildiğini vurguladı.
Prof. Dr. Emin Karip: Biz yalnızca mezun değil, nitelikli insan yetiştiriyoruz

Mudanya Üniversitesi, Türkiye’nin en genç yükseköğretim kurumlarından biri olmasına rağmen kısa sürede dikkat çekici bir ivme kazandı. Bursa’nın tek vakıf üniversitesi olan Mudanya Üniversitesi, doğayla iç içe modern kampüsü ve uygulama odaklı eğitim anlayışıyla fark yaratıyor. Üniversite Rektörü Prof. Dr. Emin Karip, üniversitenin bölüm açarken istihdam potansiyelini esas alan bir yaklaşımla yapılandığını belirtti.

İSTİHDAMA ODAKLI FAKÜLTE VE BÖLÜMLER

Üniversite; Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Mimarlık, Mühendislik ve Tasarım Fakültesi ile Sağlık Bilimleri Fakültesi olmak üzere üç fakülte ve bir Meslek Yüksekokulu çatısı altında eğitim veriyor.
Öne çıkan bazı bölümler şöyle:
• Psikoloji (TR/ENG)
• İşletme (TR/ENG)
• Elektrik-Elektronik Mühendisliği (ENG)
• Endüstri Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği
• Hemşirelik, Dil ve Konuşma Terapisi, Ebelik
• Beslenme ve Diyetetik, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon
• Yeni açılan: Endüstriyel Tasarım, Lojistik Yönetimi, Yönetim Bilişim Sistemleri

Prof. Dr. Karip, özellikle sağlık ve mühendislik alanlarında açılan bölümlerin yüksek istihdam oranları sunduğunu belirtti.

8.jpg

3+1 VE 7+1 SİSTEMLERİYLE MEZUN DEĞİL, PROFESYONEL YETİŞTİRİYORUZ

Mudanya Üniversitesi’nin öne çıkan uygulamalarından biri de meslek yüksekokulundaki 3+1, lisans bölümlerindeki 7+1 eğitim modeli. Bu sistem sayesinde öğrenciler, mezun olmadan önce iş hayatının içinde tecrübe kazanıyor.
Karip, “Öğrencilerimiz sektörle iç içe yetişiyor. Mezun olduklarında CV'lerinde iş deneyimiyle hayata atılıyorlar. Bir referans aramıyorlar çünkü zaten kendi referanslarını oluşturmuş oluyorlar” dedi.

7.jpg

EĞİTİM YALNIZCA AKADEMİK DEĞİL, SOSYAL BİR DENEYİM

Üniversite kampüsü doğayla bütünleşik mimarisiyle dikkat çekiyor. Modern laboratuvarlar, güncel teknolojik altyapı ve öğrenci merkezleri dışında, öğrenci kulüpleri ve toplulukları da yoğun şekilde destekleniyor. “Öğrencilerimizin sosyal yönünün gelişimini de en az akademik başarı kadar önemsiyoruz” diyen Karip, bireysel gelişime yatırım yaptıklarını vurguladı.

6.jpg

YAPAY ZEKÂ VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK EĞİTİMLE BÜTÜNLEŞTİ

Modern dünyanın gereklilikleri de eğitim müfredatına entegre edilmiş durumda. Öğrenciler, yapay zekâyı kendi meslek alanlarında kendi problemlerini çözmek için yapay zekayı nasıl kullanabileceklerini öğreniyor. Ayrıca sürdürülebilirlik, iklim krizi ve çevresel sorumluluklar, tüm programlarda ders ve uygulamalarla işleniyor.

5.jpg

50’NİN ÜZERİNDE ERASMUS ANLAŞMASI

Henüz üçüncü yılında olan Mudanya Üniversitesi, 50’nin üzerinde Erasmus anlaşmasıyla dikkat çekiyor. Öğrenciler yurt dışında hem eğitim alabiliyor hem de staj yapabiliyor. Karip, “Evrensel bir vizyon kazandırmak, öğrencinin sadece Türkiye değil, dünya için yetişmesini sağlamak istiyoruz” dedi.

4.jpg

BUTİK YAPI, BİREBİR İLGİ

Karip, üniversitenin bilinçli olarak küçük kontenjanlarla öğrenci kabul ettiğini vurgulayarak, “Pek çok bölümümüzde 30 kişilik kontenjanlar var. Bu sayede öğretim üyeleri öğrencilerle birebir ilgilenebiliyor. Bu, başarıyı artırıyor” ifadelerini kullandı.

TAM BURS SİSTEMİ VE ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİNDE ÜST SIRALAR

Mudanya Üniversitesi’nde tam ücretli öğrenci alınmıyor. Tüm öğrenciler ya %100 burslu ya da %50 burslu olarak kabul ediliyor. Üniversite, geçtiğimiz yıl öğrenci memnuniyetinde Türkiye genelinde 28., vakıf üniversiteleri arasında ise 14. sırada yer aldı.

3.jpg

HEDEFİMİZ SADECE MEZUN ETMEK DEĞİL, EN İYİSİNİ YETİŞTİRMEK

Rektör Karip, “Bir öğrencimizin ailesi bize ‘Mezun olduğunda markette kasiyer olmasını istemiyoruz’ demişti. Elbette ki kasiyer olarak da çalışacak insanlar. Orada da iş gücüne ihtiyaç var ama eğer siz dil ve konuşma terapisti yetiştiriyorsanız, bizim hedefimiz, bizim yetiştirdiğimiz öğrencinin Türkiye'deki en iyi dil ve konuşma terapisti olması. Biz tam olarak bunu hedefliyoruz. Öğrencilerimizi alanında en iyi yapacak donanımla mezun etmek. Çünkü mezuniyet bir son değil, güçlü bir başlangıçtır” dedi.

Eğitim