Ekol TV muhabiri Gizem Gündoğdu'nun haberine göre, restoran ve kafelerde son dönemde “kuver” ve “servis” ücretlerinden sonra adisyona yeni bir kalem daha eklendi: şarj ücreti. İstanbul Kadıköy’deki ünlü bir restoranda yemek yiyen müşteri, yaklaşık 10 bin liralık hesabın yanında 45 lira da telefon şarj ücreti ödeyince şaşkına döndü.
ADİSYONA 'ŞARJ ÜCRETİ' EKLENDİ!
İddiaya göre müşteri, yemek sırasında telefonunun şarj edilmesini istedi. Ancak hesap geldiğinde adisyonda “şarj ücreti” ifadesini görünce durumu sosyal medyada paylaştı. O paylaşım kısa sürede binlerce yorum alarak gündem oldu.
UZMANLAR UYARDI!
Uzmanlar, işletmelerin bu tür ek ücretleri müşteriye önceden bildirmesi gerektiğini hatırlatıyor. Fiyat Etiketi Yönetmeliği’ne göre, servis veya benzeri adlarla alınan tüm ücretlerin fiyat listelerinde açıkça yer alması gerekiyor.
"TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE BAŞVURU YAPIN"
Eğer menüde ya da fiyat tarifesinde böyle bir bilgi bulunmuyorsa işletmenin bu ücreti talep edemeyeceği belirtiliyor. Tüketiciler, böyle bir durumla karşılaştığında önce işletmeye itiraz edebilir, gerekirse Ticaret Bakanlığı’na, belediyelere veya tüketici hakem heyetlerine başvurabiliyor.
Yeme içme sektörü temsilcileri ise, restoranların ana hizmetinin “yiyecek ve içecek sunmak” olduğunu, telefon şarjının bir gelir kalemi haline getirilmesinin tüketici güvenini zedeleyebileceği uyarısında bulunuyor.