Süpermarket arabaları, kasaya gidene kadar aldığımız ürünleri taşımamızı sağlar, işimizi oldukça kolaylaştırır. Ancak bu arabalar ilk üretildiği zamanlar hiç de hoş karşılanmamıştı.
SÜPERMARKET ARABALARININ SERÜVENİ
Her şey, 1930'ların sonunda Oklahoma'da başladı. Sylvan Goldman isimli bir market zinciri sahibi, müşterilerinin ellerindeki sepetler dolduğunda alışverişi yarıda kestiğini fark etti ve önce pratik bir çözüm denedi. Bu çözüm, sepeti dolan müşterilere ikinci bir sepet verilmesi ve ilkinin kasa kenarında bekletilmesiydi. Ancak bu çözüm geçiciydi.
Goldman, bir marangoz atölyesinde çalışırken yepyeni bir fikirle ortaya çıktı. Katlanır bir sandalyeye tekerlek ekledi, üzerine bir sepet yerleştirdi ve ilk market arabasını bu şekilde icat etmiş oldu.
KADINLAR ‘BEBEK ARABASI GİBİ’ ERKEKLER ‘ZAYIF GÖRÜNÜM’ DİYORDU
Goldman icadının oldukça tutulacağını sanıyordu ama öyle olmadı. İlk günlerde arabaları kimse kullanmak istemedi. Erkek müşteriler “kendi taşıyacağım kadar güçlü adamım” diyerek geri dururken, kadınlar bebek arabasına benzetip “zaten yeterince bebek arabası itiyoruz” diyerek burun kıvırdı.
REKLAMLA ALIŞKANLIĞI DEĞİŞTİRDİ
Bunun üzerine Goldman, market arabalarını tanıtmak için kadın ve erkek modeller tuttu. Bu görevlilere arabanın nasıl kullanılacağını anlattırdı. İnsanlar başkalarının bu arabaları kullandığını görünce meraklanmaya başladı ve böylece alışveriş arabaları yavaş yavaş kabul edildi.
MULTİMİLYONER OLDU
Goldman, yerel bir tamirci olan Fred Young ile birlikte market arabalarında üretim sürecini geliştirdi. Ardından Folding Basket Carrier Company isimli şirketi kurarak üretime geçti. 1940 yılında ise alışveriş arabası için patent aldı.
Zamanla çocuk koltuğu olan modeller de piyasaya sürüldü. Tekerlekli arabaların marketlerde yaygınlaşması sonucunda, mağaza içi stratejilerde dönüştü. Daha geniş arabalar, müşterileri daha çok ürün almaya teşvik etti. Goldman, telif haklarıyla milyonlar kazandı.