×
  • Anasayfa
  • Ramazan
  • Gündem
  • Siyaset
  • Ekonomi
  • Magazin
  • Dünya
  • Spor
  • Yaşam
  • Teknoloji
  • Otomobil
  • Eğitim
  • Kültür & Sanat
  • Özel
  • Tanıtım
  • Ekol TV
  • Programlar
  • Haberler
  • Yayın akışı
  • Sağlık
  • Televizyon
  • Köşe Yazıları
  • Emekli haberleri
  • Bilim
☰
  • Anasayfa
  • Teknoloji

Yerli yapay zeka “Kumru” sosyal medyada viral oldu! Verdiği yanıtlarla tartışma yarattı

Yerli yapay zeka Kumru, sosyal medyada paylaşılan yanlış cevap örnekleriyle gündem oldu. Geliştirici ekip neden bu hataların ortaya çıktığını açıkladı.

13 Ekim 2025 Pazartesi 23:22
120

Yerli ve milli yapay zeka girişimi Kumru, kısa sürede sosyal medyanın gündemine oturdu. Kullanıcıların modellere yönelttiği bazı basit sorularda beklenmedik yanıtlar verilmesi paylaşım yağmuruna neden oldu. Geliştiriciler bu duruma dair ilk açıklamalarını yaptı. İşte, yerli yapay zeka Kumru’nun dikkat çeken detaylar…

220

SOSYAL MEDYA KUMRU’YU KONUŞUYOR

Sosyal medya kullanıcıları, Kumru’nun verdiği bazı yanıtları ekran görüntüsü ile paylaşıyor.

320

Örneğin “Kapaklı kelimesinde kaç ‘A’ harfi var?” sorusuna “4” şeklinde cevap verilmesi tartışma yarattı. Aynı şekilde, “2 kere 5 kaç eder?” gibi basit aritmetik sorularda bile modelin beklenmedik yanlışlar vermesi dikkat çekti.

420

KUMRU NEDİR, NASIL ÇALIŞIYOR?

Kumru, VNGRS adlı Türk teknoloji girişimi tarafından geliştirilen bir Türkçe büyük dil modelidir (LLM).

520

Modelin özellikle 16 GB VRAM’e sahip tüketici GPU’larında çalışacak şekilde tasarlandığı ve 7,4 milyar parametre içerdiği bildirildi. Ancak henüz ilk sürümünde olması sebebiyle bazı yetkinlik sınırları bulunuyor.

620

NEDEN HATALI YANITLAR VERİYOR?

Geliştirici ekip, Kumru’nun yanlış yanıt verme eğilimini “halüsinasyon” (modelin gerçekle örtüşmeyen yanıt üretmesi) ile açıklıyor.

720

Ek olarak, modelin karakter-seviye (harf, token) sorularında zorlanmasının, büyük dil modellerinin metni token bazlı işlemesinden kaynaklandığı ifade edildi.

820

GELECEK PLANLARI VE BEKLENTİLER

VNGRS, Kumru’yu henüz bir tüketici ürünü (B2C) olarak değil, kurum içi kullanım (B2B) senaryolarında kullanılabilir hale getirmeyi hedefliyor.

920

İlerleyen sürümlerde hataların azaltılması, pekiştirmeli öğrenme ile doğruluk oranının artırılması planlanıyor.

1020

İşte, yapay zeka Kumru için yapılan yorumlar;

1120
1220
1320
1420
1520
1620
1720
1820
1920
2020

Teknoloji Haberleri

Daha fazla haber:
© 2024

Ekol TV


‧ Anasayfa ‧ İletişim