EPDK’nın raporuna göre Türkiye’de elektrikli otomobil sayısı hızla artıyor; ancak şarj istasyonu sayısı araç sayısına oranla hala yeterli değil. Ağustos 2025 itibarıyla trafikte 310 binden fazla elektrikli araç bulunuyor; her 9 araç için yalnızca 1 şarj noktası düşüyor. İşte EPDK’nın Eylül 2025 elektrikli otomobil şarj istasyonu verisi…
Elektrikli otomobil satışları hızla artıyor ama altyapı geride kaldı: İşte Eylül 2025 elektrikli otomobil şarj istasyonu sayısı!
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), Türkiye’deki elektrikli otomobil ve şarj istasyonu verilerini içeren “Şarj Hizmeti Piyasası Aylık İstatistikleri” raporunu yayımladı. Rapor, elektrikli araç sayısındaki artışı ortaya koyarken, şarj altyapısında hala iyileştirme yapılması gerektiğini de gözler önüne seriyor.
ELEKTRİKLİ ARAÇ SAYISI HIZLA ARTIYOR
EPDK verilerine göre, Türkiye’de elektrikli otomobil sayısı istikrarlı bir şekilde yükseliyor. Ağustos 2025 itibarıyla toplam 310.668 elektrikli araç trafikte bulunuyor. Bu rakam, bir önceki yılın aynı dönemine göre yaklaşık %124 artış, 2024 geneline göre ise %67 artış anlamına geliyor. Karşılaştırmak gerekirse, Ağustos 2024’te araç sayısı 138.429, 2024 yılı genelinde ise 185.513 olarak kaydedilmişti.
Aylık satış rakamlarına bakıldığında ise Temmuz 2025’te 23.752, Ağustos 2025’te ise 18.993 elektrikli otomobil satışı gerçekleşmiş; bu da satışlarda bir ayda yaklaşık %20’lik düşüş olduğunu gösteriyor.
ŞARJ İSTASYONLARI YATIRIMI ARTIYOR AMA YETERSİZ
EPDK raporuna göre, Türkiye’deki toplam şarj soketi sayısı Temmuz 2024’te 21.070 iken, Ağustos 2025 itibarıyla 33.592’ye yükseldi. Geçen aya göre bu, yaklaşık %2,78’lik bir artış anlamına geliyor. Şarj soketlerinin 19.284’ü düşük hızlı AC portlardan, 14.308’i ise hızlı şarj imkânı sağlayan DC portlardan oluşuyor.
Mevcut araç parkı dikkate alındığında, her 9 elektrikli araca yalnızca 1 şarj soketi düşüyor. Bu durum, şarj altyapısının araç sayısına oranla hâlâ yetersiz kaldığını gösteriyor.
AC VE DC PORTLARDA DENGE ÖNEMLİ
EPDK’nın önceki raporlarında da vurgulandığı gibi, şarj noktalarının büyük çoğunluğu düşük güçlü AC portlardan oluşuyor. Bu durum, özellikle uzun yolculuklarda ve hızlı şarj ihtiyaçlarında kullanıcılar için zorluk yaratıyor. DC soket sayısında bir artış gözlense de, güçlü şarj istasyonlarının toplam içindeki payının artırılması kritik bir gereklilik olarak öne çıkıyor.