Yanık, satışların yaklaşık yüzde 60’ının araç yenileme, yüzde 40’ının ise yeni araç alma amacıyla yapıldığını söyledi. Elektrikli araçların kısa süreli bir ilgi gördüğünü ancak "Elektrikli araçları alanlar pek memnun değil. Memnun kalmayanlar tekrar dizel araçlara geliyor. Şu anda yine en çok dizel araçlar revaçta" diyerek dizel araçların yeniden popülerleştiğini ifade etti.
SİGORTA FİYATLARINDAKİ ANİ OYNAKLIK ŞAŞKINLIK YARATIYOR
Trafik sigortası ve kasko fiyatlarındaki dalgalanmalara tepki gösteren Yanık, "Örneğin 1 milyon liralık araç alıyorsunuz. Trafik sigortası ve kasko poliçesi düzenleniyor. Yan sanayi mi orijinal mi çıkma mı istersiniz? diye soruluyor. Hepsinin fiyatı sürekli değişiyor. Bir saat önce 30 bin lira olan fiyat, bir saat sonra 40 bin lira olabiliyor. Orijinalini isterseniz 50 bin lira diyorlar. Bu durum çok kafa karışıklığına yol açıyor. Kasko yapsak mı yapmasak mı diye düşünüyor. Sigortalı araç sayısı azaldı diyorlar ama nedenine bakan yok. Sigorta fiyatları yerinde durmuyor. 5-10 sigorta şirketi elinde 80 milyon oyuncak olmuş." sözleriyle durumu özetledi.
KREDİ KARTI TAKSİTLERİ SATIŞTA HAREKET GETİRDİ
Bursa Oto Galericiler Odası Başkan Vekili Mehmet Özdemir ise kredi kartı taksit sayısının artırılmasıyla birlikte piyasada kısmi bir canlanma yaşandığını belirtti. Maliyetlerin artışı ve kar marjlarının düşüşüne dikkat çeken Özdemir, "Önceki yıllara göre işlerimiz çok düştü. Herkes aracını yenilemek istiyor, 1 milyonun üzerindeki araçları istiyor ancak ekseriya paraları yetmiyor. 200-300 bin liraya araba satarken daha iyi kazanıyorduk" dedi.