Valilik skandal veriyi açıkladı: 112'ye gelen çağrıların...

İstanbul Valiliği, bu yılın ilk 8 ayında 112 Acil Çağrı Merkezlerine yapılan aramalarla ilgili dikkat çeken veriler paylaştı. Açıklamaya göre, gerçekleştirilen çağrıların yüzde 62,5’inin gerçeği yansıtmadığı ve asılsız olduğu belirlendi.

İstanbul Valiliği, 112 Acil Çağrı Merkezleri’ne yapılan başvurulara ilişkin verileri paylaştı. Açıklamaya göre, 1 Ocak – 31 Ağustos 2025 tarihleri arasında kentte toplam 10 milyon 621 bin 42 çağrı karşılandı.

"ARAMALARIN YÜZDE 62'Sİ GEREKSİZ"

Bu çağrıların 3 milyon 977 bin 852’si vakaya dönüşürken, 6 milyon 643 bin 190’u asılsız olarak kayıtlara geçti. Böylece yılın ilk 8 ayında yapılan aramaların yüzde 62,5’inin gereksiz olduğu belirlendi.

"GEREKSİZ YERE MEŞGUL ETMEYİN"

Valilik, yüksek orandaki asılsız çağrılara rağmen 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen sağlık çağrılarına ortalama 9 dakika 25 saniyede müdahale edildiğini bildirdi. Açıklamada, vatandaşlara, "112 Acil Çağrı Merkezlerini gereksiz aramalarla meşgul etmeyin" çağrısı yaptı.

Gündem Haberleri