İstanbul Valiliği, 112 Acil Çağrı Merkezleri’ne yapılan başvurulara ilişkin verileri paylaştı. Açıklamaya göre, 1 Ocak – 31 Ağustos 2025 tarihleri arasında kentte toplam 10 milyon 621 bin 42 çağrı karşılandı.
"ARAMALARIN YÜZDE 62'Sİ GEREKSİZ"
Bu çağrıların 3 milyon 977 bin 852’si vakaya dönüşürken, 6 milyon 643 bin 190’u asılsız olarak kayıtlara geçti. Böylece yılın ilk 8 ayında yapılan aramaların yüzde 62,5’inin gereksiz olduğu belirlendi.
"GEREKSİZ YERE MEŞGUL ETMEYİN"
Valilik, yüksek orandaki asılsız çağrılara rağmen 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen sağlık çağrılarına ortalama 9 dakika 25 saniyede müdahale edildiğini bildirdi. Açıklamada, vatandaşlara, "112 Acil Çağrı Merkezlerini gereksiz aramalarla meşgul etmeyin" çağrısı yaptı.