Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, Mersin’de katıldığı İl Danışma Meclisi Toplantısı’nda Türkiye’nin sağlık alanındaki dönüşümünü anlattı. Türkiye’nin hem vatandaşına sunduğu hizmet hem de uluslararası hasta kabulü açısından dünyada en üst seviyede olduğuna dikkat çeken Memişoğlu, Mersin’e yönelik yeni sağlık yatırımlarının ayrıntılarını da paylaştı.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE “EN İYİLER ARASINDAYIZ”
Bakan Memişoğlu, Türkiye’nin sağlık hizmetleri kapasitesinin son yıllarda ciddi biçimde arttığını belirterek farklı ülkelerden milyonlarca kişinin tedavi için Türkiye’yi tercih ettiğini söyledi. Avrupa’da birçok ülkede vatandaşların ameliyat ve muayene için aylarca sıra beklediğini hatırlatan Memişoğlu, Türkiye’de sağlık hizmetine erişimin hızla devam ettiğini ifade etti.
ULUSLARARASI HASTA SAYISI 3,5 MİLYONU AŞTI
Konuşmasında Türkiye’nin sağlık turizmindeki konumuna da değinen Memişoğlu, bu yıl 3,5 milyonu aşan yabancı hastanın Türkiye’de tedavi olduğunu açıkladı. Bakan, sağlık altyapısındaki gelişimin uluslararası alanda güven oluşturduğunu vurguladı.
MERSİN’E 20 YENİ AMBULANS VE 600 YATAKLI HASTANE
Memişoğlu, Mersin için planlanan yatırımları da duyurdu. Kentte kullanılmak üzere 20 yeni ambulansın tahsis edildiğini, bunların 8’inin geldiğini, diğerlerinin kısa süre içinde teslim edileceğini söyledi.
Erdemli’ye 600 yataklı yeni hastane yapılacağını açıklayan Memişoğlu, Silifke Devlet Hastanesine de 200 yatak ilavesi yapılacağını belirtti.
TÜRKİYE’DE SAĞLIK HİZMETİNE ERİŞİM 6 KAT ARTTI
Sağlık Bakanı, Türkiye’de vatandaşların sağlık hizmetine erişim sıklığının yükseldiğini ifade ederek 2002’de yılda ortalama 2 kez sağlık hizmeti alınırken bu rakamın bugün 12’ye çıktığını hatırlattı. Memişoğlu, eksikliklerin farkında olduklarını ancak son 23 yıldaki değişimin Türkiye’nin sağlık alanındaki yükselişini gösterdiğini söyledi.
SAĞLIK ÇALIŞANLARINA DESTEK ÇAĞRISI
Türkiye genelinde 1,5 milyon sağlık çalışanının büyük özveriyle görev yaptığını söyleyen Memişoğlu, toplumun sağlık çalışanlarına sahip çıkması gerektiğini vurguladı. Bakan, olumsuz bir durum yaşanması halinde şikayet hatlarına bilgi verilmesini istedi.