Ankara'da kamu çalışanı Selda K., 28 Ocak günü yaşadığı şok edici bir olayla hayatının en büyük kabuslarından birini yaşadı. Gece şifresiz kullandığı ve şarjı dolu olan telefonunu başucuna koyup uyuyan Selda K., sabah uyandığında telefonunun kapalı ve şifreli olduğunu fark etti. Telefoncu yardımıyla cihazını açtıran Selda K., mobil bankacılık bilgilerinin kullanılarak 3 farklı bankadaki hesabından para transferi yapıldığını ve adına 2 kredi çekildiğini öğrendi.
DOLANDIRICILAR TARAFINDAN HESAPLARI BOŞALTILDI
Selda K., hesaplarındaki paranın ve adına çekilen 2 kredi tutarının Muhammet B. ve Engin K. isimli kişilere parça parça gönderildiğini gördü. Toplam 628 bin 500 TL dolandırıldığını iddia eden Selda K., hemen hesaplarına bloke koydurdu. İşlemlerin kendisine ait olmadığını ve paranın transfer edildiği hesap sahiplerini tanımadığını belirten Selda K., Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı'na suç duyurusunda bulundu.
BANKA İCRA TAKİBİ BAŞLATTI
Dolandırılma olayının ardından adına çekilen 2 kredinin taksitlerini ödeyemeyen Selda K., bankanın başlattığı icra takibine itiraz etti ve karşı dava açtı. Avukatı aracılığıyla Ankara Nöbetçi Asliye Hukuk Mahkemesi'ne sunduğu dava dilekçesinde, bankanın sabah 07.00 sularında yapılan yüksek tutarlı kredi başvurusu ve diğer havale işlemleri için kendisinden onay almadığını ve bilgilendirme yapmadığını belirtti. Selda K., bankaların müşterilerinin olağandışı işlemlerini takip etmekle ve gerekli güvenlik önlemlerini almakla yükümlü olduklarına dikkat çekerek, banka ile arasında geçerli bir borç ilişkisi bulunmadığının tespit edilmesini, uğradığı zararın giderilmesini ve 100 bin TL manevi tazminat ödenmesini talep etti.
SUÇUNU KABUL ETMEDİ
Yaşadığı süreci anlatan Selda K., bankayla iletişime geçtiğinde "yapabilecekleri bir şey olmadığını, savcılığa bildirmesi gerektiğini" söylediklerini aktardı. Selda K., hukuki mücadelesini sürdürürken, bankanın kendisine "Siz kendi şifrenizle mobil bankacılığa girmişsiniz" diyerek suçu kabul etmediğini belirtti. Selda K., "Hacklenen bir telefon söz konusu. Bankalar bildiğim kadarıyla bizim mevduat hesaplarımızı sonuna kadar korumak zorundalar. Beni hiçbir şekilde aramayıp anında kredi kullandırıyorlar. Bu benim müşteri profilime uygun bir davranış da değil zaten" dedi.
'MAĞDURKEN BİR KERE DAHA MAĞDUR EDİLDİM'
Bankanın başlattığı icra takibine de değinen Selda K., "Avukatım icra takibini durdurdu ama daha sonrasında ihtiyati haciz uygulayarak bütün mallarım araştırılmış. Maaşımın dörtte birine şu an haciz uyguladılar. Mağdurken bir kere daha mağdur edildim. Yani bir dolandırıcılar tarafından dolandırıldım, şimdi de banka tarafından mağdur ediliyorum" şeklinde konuştu.
"EMSAL DAVALAR VAR"
Selda K.'nın avukatı Özge İrem Aksu, müvekkili adına hem suç duyurusunda bulunduklarını hem de banka aleyhine dava açtıklarını söyledi. Aksu, müvekkilinin şu an kullanmadığı bir parayı ödediği gibi bir de yaşadığı maddi, manevi ve psikolojik buhranın olduğunu belirtti. Avukat Aksu, "İlk duruşmamız 25 Eylül'de. Akabinde Asliye Hukuk'ta devam eden bankaya karşı bir davamız var. Biz sürecin eninde sonunda lehimize sonuçlanacağını biliyoruz. Çünkü bu konuda emsal davalar var. Dolayısıyla burada hiç kullanmadığı, kendiyle alakalı olmayan, kendisinin borçlu sayıldığı bu paranın müvekkile iadesini talep ediyoruz" ifadelerini kullandı.