Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı Arnavutköy-Halkalı Kesimi İnceleme ve Test Sürüşü Programı’na katıldı. Sunumun ardından açıklamalarda bulunan Uraloğlu, kent içi raylı sistemlerin vatandaşlara hızlı, güvenli ve konforlu ulaşım imkânı sunduğunu belirtti.
Uraloğlu, raylı sistemlerin çalışanın işine, öğrencinin okuluna daha kısa sürede ulaşmasını sağladığını ifade ederek, "Kent içi raylı sistemler, güvenli ve konforlu ulaşım sağlayarak günlük yaşamı kolaylaştırıyor, hayatın akışını kesintisiz sürdürüyor" dedi.
İSTANBUL’DA 161,8 KİLOMETRE HAT HİZMETTE
Bakan Uraloğlu, bugüne kadar İstanbul genelinde 161,8 kilometre raylı sistem hattını hizmete açtıklarını hatırlatarak, “Halkalı-İstanbul Havalimanı Hattı’nın Halkalı-Arnavutköy kesimi ve Altunizade-Bosna Bulvarı Metrosu olmak üzere toplam 22 kilometrelik iki projede çalışmalarımız sürüyor" bilgisini paylaştı.
YENİ UZATMA HATTI GELİYOR
Altunizade-Bosna Bulvarı hattını Ümraniye Spor Köyü’ne kadar uzatacak yeni bir çalışmayı da üstlendiklerini dile getiren Uraloğlu, “Bosna Bulvarı'ndan itibaren Yavuztürk, Kazım Karabekir, Topağacı ve Ümraniye Spor Köyü istasyonlarını hizmete alarak 4,5 kilometrelik yeni bir hat kazandıracağız. Böylece devam eden hat uzunluğumuz 26,5 kilometreye, İstanbul genelinde inşa ettiğimiz hat uzunluğu ise 188,3 kilometreye ulaşacak” diye konuştu.
“TÜRKİYE’NİN EN UZUN METROSU OLACAK”
Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattı’nın 29 Ocak 2024’te hizmete alındığını anımsatan Uraloğlu, 7 istasyondan oluşan 31,5 kilometrelik Halkalı-İstanbul Havalimanı hattının 14 kilometrelik Arnavutköy-Havalimanı kesiminin geçen yıl tamamlandığını söyledi.
Henüz açılmayan 17,5 kilometrelik Arnavutköy-Halkalı bölümünde çalışmaların sürdüğünü belirten Uraloğlu, “Bu kesimi de bitirdiğimizde, tamamı yer altında olan 69 kilometrelik bir ring hattını tamamlamış olacağız. Türkiye’nin en uzun, dünyanın da en uzun metro hatlarından biri olacak” ifadelerini kullandı.
TEST VE SERTİFİKASYON SÜRECİ BAŞLIYOR
Proje ilerleyişi hakkında bilgi veren Bakan, tünel kazılarının ve betonarme imalatlarının tamamlandığını, istasyonlarda ince inşaatların yüzde 97 oranında bittiğini aktardı. Uraloğlu, elektromekanik ve sinyalizasyon testlerinin sürdüğünü belirterek, “Tren entegrasyonunun tamamlanmasının ardından sinyalizasyon testlerine başlayarak sertifikasyon sürecine geçeceğiz” dedi.
ENTEGRASYONLARLA YOLCULUK SÜRELERİ KISALIYOR
Bakan Uraloğlu, yapımı süren Fenertepe, Kayaşehir, Olimpiyatköy, Halkalı Stadı ve Halkalı istasyonlarındaki çalışmaların tamamlanmak üzere olduğunu vurguladı. Hattın devreye girmesiyle Bakırköy-Kayaşehir, Ataköy-Olimpiyatköy, Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey-Esenyurt ve Yenikapı-Halkalı hatlarıyla birlikte Marmaray’a da bağlantı sağlanacağını söyledi.
Uraloğlu, entegrasyon sonrası “Halkalı ile İstanbul Havalimanı arası 30 dakikaya, Halkalı-Gayrettepe arası 57 dakikaya, Başakşehir-Kağıthane arası ise 48 dakikaya düşecek” bilgisini paylaştı.