Orta Doğu’nun hızla büyüyen kahve pazarına Türkiye’den güçlü bir marka daha eklendi. Yeni nesil kahve zinciri Espressolab, Filistin’in Ramallah kentinde iki mağaza birden açtı. Al-Tireh ve Icon Mall’da konumlanan yeni şubeler, şirketin bölgedeki ilk adımları olurken, kısa süre içerisinde Filistin genelinde 5 mağazaya ulaşılması hedefleniyor.
World Coffee Portal 2025 verilerine göre, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’daki markalı kahve dükkanlarının sayısı bir yıl içinde yüzde 11 artarak 11 bin 163 noktaya ulaştı. Bu büyümede Suudi Arabistan, BAE gibi doymuş pazarların yanı sıra Ürdün, Fas, Umman gibi gelişen ülkeler de önemli rol oynuyor.
KAHVEYİ KÜLTÜREL KÖPRÜ OLARAK GÖRÜYORUZ
Espressolab CMO’su Ersin Kefeli, Filistin operasyonunu sadece mağaza açılışı olarak değil, kültürel bir etkileşim alanı olarak gördüklerini belirtti. Kefeli, “Genç ve dinamik kahve kültürünü farklı coğrafyalara taşımaya devam ediyoruz. Ramallah’taki mağazalarımız Filistin’in genç nüfusuna özel tasarlandı. Burada kalıcı bir marka deneyimi sunmak istiyoruz” dedi.
10 ÜLKEDE DAHA YENİ MAĞAZA GELİYOR
Espressolab’ın Filistin açılımı, küresel büyüme stratejisinin yalnızca bir parçası. Marka, hali hazırda Ürdün’de 4 mağaza işletiyor ve beşinci şube için geri sayım başladı. Diğer yandan Pakistan’da 20 mağazalık yeni bir açılım planı yürütülüyor.
Kazakistan, Kırgızistan, Kongo Cumhuriyeti, Azerbaycan, Bali, Somali ve Suriye gibi ülkelerde de önümüzdeki iki ay içinde mağaza açılışlarının tamamlanması bekleniyor. Böylece şirketin faaliyet gösterdiği ülke sayısı 16’ya ulaştı.