Sahte yetkili servis alarmı verildi! Bakanlık direkt uyardı: Tüketiciler SERBİS üzerinden doğrulama yapmalı

Ticaret Bakanlığı, özellikle yaz aylarında artan servis talepleriyle birlikte sahte yetkili servislere karşı vatandaşları uyardı. Tüketicilerin internet üzerinden ulaştıkları servis bilgilerini, üretici firmaların resmi sitelerinden ya da SERBİS sisteminden doğrulamaları gerektiği vurgulandı.

Ticaret Bakanlığı, yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte artan bakım, onarım ve montaj talepleri nedeniyle vatandaşları sahte yetkili servislere karşı dikkatli olmaya çağırdı. Özellikle klima gibi elektronik ürünlerde servis ihtiyacının arttığına dikkat çeken Bakanlık, internet aramalarında karşılaşılan sahte servis ilanlarının tüketicileri mağdur ettiğini bildirdi.

MARKALARI İZİNSİZ KULLANIYORLAR

Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, bazı kişi ve firmaların sponsorlu reklamlar kullanarak arama sonuçlarında üst sıralarda yer aldığı ve üretici ya da ithalatçı firmaların marka ve logolarını izinsiz kullanarak kendilerini “yetkili servis” gibi tanıttığı ifade edildi. Bu durumun, tüketicilerin hem maddi hem de kişisel veri güvenliği açısından büyük zarara uğramasına neden olabileceği belirtildi.

GARANTİ DIŞI KALABİLİR

Sahte servislerin orijinal olmayan yedek parçalar kullanması, ürünlerin garanti dışı kalmasına, yetersiz ya da hatalı müdahaleler sonucu cihazların zarar görmesine ve bazı durumlarda hiçbir tamirat yapılmadan yüksek ücretler talep edilmesine yol açtığına dikkat çekildi. Ayrıca, bazı kötü niyetli girişimlerin uzaktan erişim bahanesiyle kullanıcıların kişisel bilgilerine ulaşarak dolandırıcılık yaptığı da vurgulandı.

Bu tür mağduriyetlerin önüne geçmek amacıyla Ticaret Bakanlığı tarafından oluşturulan Servis Bilgi Sistemi (SERBİS) platformunun aktif olarak kullanılmasının önemine değinildi. Vatandaşlar, www.servis.gov.tr üzerinden güvenli ve doğru servis bilgilerine ulaşabiliyor.

MUTLAKA FİRMAYI KONTROL EDİN

Açıklamada, “Yetkili servis hizmeti alınmadan önce mutlaka ürünün üretici ya da ithalatçı firma bilgisi kontrol edilmeli, internet üzerinden ulaşılan servis bilgileri resmi kaynaklardan doğrulanmalıdır” denildi. Şüpheli durumlarda ise CİMER ve Ticaret Bakanlığı’nın resmi internet sitesi üzerinden ihbar ve şikâyette bulunulabileceği hatırlatıldı.

Tüketicilerin güvenli hizmet alabilmesi için resmi kanalların kullanılması çağrısında bulunan Bakanlık, özellikle yaz aylarında artan servis talepleriyle birlikte dolandırıcılık girişimlerine karşı daha temkinli olunması gerektiğinin altını çizdi.

Ekonomi Haberleri