Ticaret Bakanlığı’nın Reklam Kurulu, temmuz ayında tüketicileri aldatıcı ve yanıltıcı reklamlara karşı denetimlerini sürdürdü. Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, sağlık ürünleri, gıda takviyeleri, emlak, turizm, iletişim, finans, sosyal medya etkileyicileri ve dijital içerik alanlarına ilişkin 134 dosya karara bağlandı. Bunlardan 122’si mevzuata aykırı bulunarak durdurma cezası ve toplam 15 milyon 733 bin 665 TL idari para cezası kesildi. Ayrıca üç dosya için erişim engeli tedbiri kararı alındı.
YANILTICI REKLAMLAR MERCEK ALTINDA
Ekol TV muhabiri Mehtap Sürücü konuyla ilgili detayları paylaştı:
7 AYDA TOPLAM 156,8 MİLYON TL CEZA
Ocak-Temmuz 2025 döneminde Reklam Kurulu, 970 dosyayı değerlendirdi. Bunların 875’i aldatıcı ve haksız ticari uygulama kapsamında mevzuata aykırı bulundu. Bu dosyalara toplam 156 milyon 856 bin 697 TL ceza verilirken, 73 dosya için erişim engeli uygulandı.
AMAÇ TÜKETİCİYİ KORUMA VE ADİL REKABET
Bakanlık açıklamasında, alınan kararlarla tüketicilerin yanıltıcı reklamlardan korunmasının yanı sıra, sektörlerde etik dışı tanıtımların yarattığı haksız rekabetin önüne geçildiği ve fiyat dengesinin korunduğu vurgulandı. Ticaret Bakanlığı, mevzuata aykırı aldatıcı ve haksız ticari uygulamalara karşı kararlılıkla mücadele edeceğini belirtti.