Beyaz eşya alan yok! Satışlar yüzde 50 düştü, esnaf da vatandaş da fiyattan şikayetçi

Beyaz eşya sektöründe satışlar alarm veriyor. Yılın ilk üç ayında iç satışlar yüzde 50'yi aşan oranda düşerken, ihracatta da yüzde 6,9'luk kayıp yaşandı. Esnaf, yüksek fiyatlar nedeniyle alıcının yok denecek kadar azaldığını belirtiyor.

Ekol TV muhabiri Ezgi İzgi'nin haberine göre Türkiye'nin hem iç pazarda hem de ihracatta güçlü olduğu beyaz eşya sektörü, 2025’in ilk çeyreğinde ciddi bir durgunlukla karşı karşıya. Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) verilerine göre, yılın ilk üç ayında beyaz eşya satışları geçen yıla oranla yüzde 18 düştü. Ancak sahadan gelen veriler tabloyu daha da ağırlaştırıyor. Esnaf, satışlardaki kaybın yüzde 50’yi bile aştığını vurguluyor.

SATIŞ SAYISI YÜZDE 50 AZALDI

Geçen yılın ilk üç ayında 4 bin 795 adet ürün satışı yapılırken, bu yıl aynı dönemde bu sayı yalnızca 2 bin 173’e geriledi. Bu durum, yalnızca iç pazarda değil, ihracat tarafında da ciddi kayıpları beraberinde getirdi. Avrupa’nın beyaz eşya üretim üssü konumundaki Türkiye, ilk çeyrekte ihracatta yüzde 6,9'luk bir kayıpla 4 bin 156 adede düştü.

EN UCUZ BUZDOLABI 20 BİN LİRA!

Sektör temsilcileri ve esnaf, satışlardaki düşüşün temel nedenini hızla artan fiyatlara bağlıyor. Artan maliyetler nedeniyle beyaz eşyada fiyatlar geçen yıla göre en az yüzde 60 oranında arttı. Ortalama bir buzdolabı 18 ila 20 bin TL’den, bulaşık makineleri ise 13 ila 20 bin TL’den başlıyor. Çamaşır makinelerinde ise fiyatlar 12 bin TL’den başlayıp 24 bin TL’ye kadar çıkıyor.

Depolarında artık daha az ürün bulundurduklarını belirten esnaf, Ekol TV’ye yaptığı açıklamada, “Hem satışta hem tedarikte ciddi düşüş var. Alım gücü azaldı, mağazaya gelen soruyor ama almıyor” ifadelerini kullandı.

DÜĞÜN SEZONU GELDİ AMA...

Özellikle düğün sezonunun yaklaşmasına rağmen beyaz eşya alışverişinde hareketlilik gözlenmiyor. Yeni evlenecek çiftler, artan fiyatlar karşısında kurutucu ve bulaşık makinesi gibi ürünleri alışveriş listesinden çıkarmak zorunda kalıyor. Esnafa göre, temel ihtiyaçlar dışındaki beyaz eşyalar artık lüks haline geldi. Sektörün bu tablo karşısında nasıl bir yol haritası izleyeceği ve tüketicinin tekrar alışverişe dönebilmesi için nasıl adımlar atılacağı ise merak konusu.

Ekonomi Haberleri