Antalya dijitalde de dünyayı fethetti: Reklam filmini 430 milyon kişi izledi, mini dizi ise 40 milyonu yakaladı

2025'in ilk yarısında Türkiye, dijital turizm tanıtımında rekorlara imza attı. “Turkish Riviera” temalı film 430 milyon izlenme ile öne çıkarken, “Antalya Gambit” dizisi ise 1 ayda 39 milyon kişiye ulaştı.

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA), 2025 yılının ilk altı ayında dijital mecralarda yürüttüğü kapsamlı tanıtım kampanyalarıyla dikkat çekici başarılara imza attı. Ocak-Haziran döneminde 60’tan fazla ülkede aktif tanıtım çalışmaları gerçekleştiren TGA, 200’den fazla ülkede yayınladığı 26 farklı reklam filmiyle toplamda 4,4 milyar gösterim ve 2,2 milyar izlenme sayısına ulaştı.

“TURKİSH RİVİERA” FİLMİ 430 MİLYON İZLENMEYE ULAŞTI

Kampanyanın en dikkat çeken projelerinden biri olan “Turkish Riviera” temalı tanıtım filmi, dijital platformlarda 828 milyon gösterim alırken, 430 milyon kişi tarafından izlendi. Filmde Antalya Kaleiçi’nden Fethiye Ölüdeniz’e, Bodrum plajlarından turkuaz kıyılara uzanan görüntüler, 4K ve 8K çözünürlükle izleyiciyle buluştu. Söz konusu yapım, yalnızca bir turizm tanıtım filmi değil, aynı zamanda Türkiye’nin sahil güzelliklerini modern görsel anlatımla sunan etkileyici bir dijital içerik olarak öne çıktı.

ANTALYA’NIN HİKÂYESİ: “ANTALYA GAMBİT”

TGA’nın bir diğer yaratıcı çalışması ise “Antalya Gambit” isimli mini dizi oldu. GoTürkiye YouTube kanalında yayınlanan ve ilk ayda 39,3 milyon kişiye ulaşan 10 bölümlük yapımda Meryem Uzerli ve Kaan Urgancıoğlu başrolde yer aldı. Romantik-gerilim türündeki dizi, Antalya’nın doğal ve kültürel zenginliklerini hikâyeleştirerek sundu.

Antalya’nın eşsiz koyları, tarihi sokakları, canlı gece hayatı ve sanatsal dokusu, dizi aracılığıyla uluslararası izleyiciye aktarılırken; şehir, klasik bir turizm destinasyonunun ötesinde bir “hikâye markası” olarak konumlandırıldı.

TÜRKİYE, DİJİTAL TANITIMDA REKABETTE ÖNE ÇIKTI

TGA’nın global ölçekte sürdürdüğü dijital tanıtım stratejileriyle Türkiye, turizm alanında yalnızca fiziksel değil, dijital dünyada da rekabetçi bir konuma geldi. Yaratıcı anlatım dili, yüksek çözünürlüklü görseller ve etkili hikâye anlatımıyla Türkiye'nin güzellikleri dünyanın dört bir yanındaki milyonlarca kişiye ulaştı.

Ekonomi Haberleri